Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kemas Kini

Scroll ke bawah untuk post terkini


Blog ini masih dikemas kini...





June 8, 2012

Kabulkanlah...

Ya Allah, Kau berikanlah aku satu rasa yang pernah Engkau kurniakan kepadaku suatu waktu dulu.. Waktu aku benar2 menjaga waktu solatku, amalanku, lidahku, mataku dan telingaku.. Aku menjaganya seperti yang  Engkau kehendaki, yang telah dititipkan di dalam Kitab suci-Mu, Al-Quran Nur Karim... Aku sentiasa ternanti2 di atas sejadah dengan telekung putihku.. Setiap masa aku terlalu merinduiMu.. Aku menangis kerana terlalu rindu...

Itu adalah satu waktu dulu, waktu aku hanya berumur 16 tahun.. Setelah menganjak dewasa, aku terlalu sibuk dengan urusanku. Solat selalu lewat, Al-Quran, jarang2 aku perdengarkan.. Aku lalai.. walau pun terlalu banyak nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku...

Fasa berumahtangga.. aku terrrlalu jarang memegang Al-Quran, Solat tidak pernah di awal waktu, tidak menghayati bacaan, hanya sekadar solat.. Aku terlalu jauh... Terlalu..

Tanggal 9 April 2007, Engkau telah memberi peringatan kepadaku.. SAKIT.. Ya, aku sakit di awal kandunganku 4 bulan. Terima kasih di atas peringatanMu Ya Allah.. Aku sedang memperbaiki segala kesilapanku yang lalu.. Berilah aku peluang untuk rasa itu Ya Allah... Rasa rindu padaMu seperti dulu... 


 Ehsan Gugel

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan kilat... Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya sinar.. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi"...



0 comments: