Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kemas Kini

Scroll ke bawah untuk post terkini


Blog ini masih dikemas kini...





October 1, 2012

Betulkah jodoh kita telah ditentukan

Jodoh pertemuan, ajal dan maut telah tertulis di Luth Mahfuz. Redha dengan setiap ketentuan yang terjadi di dalam kehidupan kita adalah pilihan yang terbaik. 

Pernah suatu masa dulu memberi sepenuh hati kepada seseorang, yang berakhir dengan kesedihan apabila hubungan terputus di tengah jalan.. Tapi jodoh itu hak Allah.  

Akhirnya kuberserah sepenuhnya kepada Allah.
  
"Ya Allah, seandainya dia adalah jodohku, dekatkanlah aku dengannya. Jika dia bukan jodohku dan akan memudaratkan diriku, jauhilah diriku darinya. Berikanlah kekuatan untuk melupakannya. Ameen.."

Di saat hati merintih, tertekan dengan desakan demi desakan dari pelbagai sudut penjuru... Dan hanya Allah yang lebih mengetahui segala-galanya..

~ Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi ~

Pelangi itu adalah anugerah dari Allah yang kini mewarnai hidup saya dan sangat membahagiakan...


” Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” (Surah Al-Baqarah:216) 
" Jika Allah cepat makbulkan doamu maka DIA menyayangimu. Jika Allah lambat makbulkan doamu maka DIA sedang mengujimu, tetapi jika Allah tidak makbulkan doamu, bermakna DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu. "

D A N

Andainya Allah makbulkan doa saya suatu masa dulu, mungkin saya masih lalai dengan hal dunia, mungkin saya akan sentiasa selesa membuat dosa, dan segala kemungkinan yang mungkin terjadi dengan pilihan saya suatu masa dahulu..

Allah datangkan pakej untuk setiap nikmat dan anugerah yang diberi, iaitu tanggungjawab yang akan dipersoalkan kelak.. jika suatu masa dahulu Allah beri hidayah supaya saya mengenakan tudung, jadi tanggungjawab saya seterusnya untuk istiqomah dalam menutup aurat.. Allah anugerahkan suami yang membimbing dan anak yang menenangkan.. gembira bersama mereka, tetapi tanggungjawab menjaga kebajikan mereka adalah lebih utama.. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui..


Maka sentiasalah bersangka baik dengan ALLAH..

0 comments: