Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kemas Kini

Scroll ke bawah untuk post terkini


Blog ini masih dikemas kini...





July 8, 2017

Hafazan

Surah kegemaran saya setakat ini adalah Surah Ar-Rahman dan Al-Waqiah. Walaupun hidup saya sentiasa diuji dengan ujian yang bewarna warni, saya seperti merasakan tiada apa yang berlaku dan mudah pula  melupakan walaupun sebagai manusia biasa, ianya meninggalkan kesan di hati. Mungkin amalan surah2 terpilih ini. Saya sangat2 tenang. 

Saya amalkan membaca surah ini di awal pagi semasa menghantar anak ke sekolah dan semasa memasak. Serius, surah2 ini sangat membantu. Saya perdengarkan surah ini kepada Amirul dan Imani. Anak2 hatinya bersih, mudah mengingati. Alhamdulillah, adik yang berumur 4 tahun sudah boleh mengingati dan menghafal. Moga saya terus istiqomah.


0 comments: